Wednesday 10 April 2019

Au jeu!

The Gr. 5/6 class has been learning vocabulary related to fruits. We have been practicing this vocabulary in a simple game we played to reinforce vocabulary and its pronunciation: 
Here are the rules to help us play this game using French!

Les règles du jeu: Les fruits

1. Roule le dé.  (Roll the die.)

2. Avance. (Advance.)

3. Fais une phrase complète avec ce fruit (au singulier ou au pluriel). (Make a complete sentence using the name of the fruit, in the singular or plural.) Be creative! Exemple :

·         J’aime/J’adore/Je n’aime pas/Je déteste les raisins. (I like/love/don't like/hate grapes.)
·         Ma sœur/Mon frère/Mon ami _________ aime les pommes. (My sister/brother/friend ___ likes apples.)
·         Les oranges sont sucrés. (Oranges are sweet.)
·         Les citrons sont acides. (Lemons are sour.)
·         Les singes mangent les bananes. (Monkeys eat bananas.)
·         J’ai une mandarine dans mon sac à lunch aujourd’hui. (I have a mandarin orange in my lunch today.)

4. Si tu ne fais pas une phrase complète, recule 2 cases! (If you cannot make a full sentence, go back 2 spaces!)

5. La première personne à l’arrivée gagne.(The first person at the finish wins.)

Expressions utiles :

Passe-moi le dé, s’il te plaît.= Pass me the dice, please.   

C’est mon/ton tour.= It’s my/your turn.     Lance le dé.=Throw the dice.    Merci/De rien.

Oui, c’est ça.= Yes, that’s it.   Bonne phrase!= Good sentence!  Non, ce n’est pas ça.=No,

that’s not it.     Avance.=Advance      Recule 2 cases.= Go back two spaces. 

Je gagne.= I’m winning.  Je gagne à l’envers!=I’m winning backwards (I’m losing!).  

We also play this game without the words (see below) for more practice!


Try have fun playing this at home as a family! Grade 5/6 students, you can help your family. You may print the game; find a die and tokens to mark your place. Have fun learning and practicing French as a family--amusez-vous!

Bonne semaine,

Mme Christensen


No comments:

Post a Comment